سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان به ایران سفر کرد سردار سلامی: همه کشور‌های دنیا با جنگ ضعیف می‌شوند، اما جمهوری اسلامی ایران با جنگ‌قوی‌تر شد وزیر خارجه آمریکا در تل‌آویو: حالا وقت توافق است رئیسی در هیئت‌دولت بر فراهم‌کردن زمینه حضور هر‌چه‌گسترده‌‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس تأکید کرد وزیر کشور: طرح تقسیم استان تهران در دست بررسی است تجلیل از فعالان و مبلغان فرهنگی منطقه پدافند هوایی شمال شرق در حرم مطهر رضوی ویدئو | بخش‌هایی از هم‌خوانی معلمان در دیدار امروز با رهبر انقلاب چین تست‌های دریایی ناو هواپیمابر نسل بعدی را آغاز کرد کاهش ۲۶۷ میلیون دلاری کمک‌ها به نماینده سازمان ملل در فلسطین ترامپ بار دیگر اعضای ناتو را تهدید کرد نخست‌وزیر اوکراین از برنامه خرید ۳۰۰ هزار پهپاد جدید خبر داد یک مقام سازمان ملل حمله به رفح را «یک تراژدی غیرقابل وصف» دانست دبیرکل سازمان ملل دستور داد؛ درباره گور‌های جمعی در رفح تحقیق شود اسرائیل: حزب‌الله از مرز‌ها دور نشود جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم زلنسکی: انتظار داریم پس از پایان جنگ به عضویت ناتو درآییم گروسی به ایران می‌آید رهبر معظم انقلاب در دیدار معلمان: تشکر از معلم برای توجه دادن افکار عمومی به اهمیت معلم است + فیلم و تصاویر مدیرکل سازمان جهانی بهداشت: حمله اسرائیل به رفح یک فاجعه انسانی است آمریکا: برنامه ای از اسرائیل برای رفع نگرانی ها درباره رفح ندیده ایم محمد علی الحوثی: با آتش بازی نکنید حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

گزارش تخلفات انتخاباتی در گناباد و بجستان

  • کد خبر: ۱۲۷۸۲
  • ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴
گزارش تخلفات انتخاباتی در گناباد و بجستان
 فرماندار گناباد گفت: تاکنون سه مورد تخلف زودهنگام داوطلبان نامزدی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخاباتی گناباد و بجستان مشاهده و مراتب به مراجع مسوول گزارش شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، حامد قربانی، حضور داوطلبان نامزدی انتخابات را در مراسم و برنامه‌های گوناگون فاقد توجیه توصیف و بیان کرد: مسوولیت هرگونه تبلیغ زودهنگام انتخاباتی در چنین مراسم و اجتماعاتی برعهده برگزارکنندگان آنها است.

وی افزود: نمایندگان همه سلائق سیاسی فعال در شهرستاناهای گناباد و بجستان طی مدت زمان تعیین شده برای نامزدی انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام  کرده‌ و همین افراد با حضور در محافل خصوصی به دنبال یارگیری هستند.

رییس حوزه انتخاباتی گناباد و بجستان به ثبت‌نام ۲۸ نفر طی فرصت قانونی اعلام شده ظرف روزهای ۱۰ تا ۱۶ آذر ماه گذشته در این حوزه به عنوان داوطلب نامزدی انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره و بیان کرد: تاکنون دو نفر از این تعداد داوطلب اعلام انصراف از ادامه حضور در انتخابات کرده‌اند.

وی ادامه داد: صلاحیت همه افراد ثبت‌نام شده، از سوی هیات اجرایی حوزه گناباد و بجستان بررسی، تایید و به هیات نظارت استان خراسان رضوی منعکس شده است. نظر قطعی هیات نظارت استان ۲۲ دی ماه جاری به نامزدها اعلام خواهد شد. ۲۲ بهمن ماه آتی نیز نتیجه نهایی بررسی‌های هیات نظارت استان به‌طور عام در اختیار افکار عموم قرار می‌گیرد. 

قربانی گفت: براین اساس در چارچوب جدول برنامه زمان‌بندی روند انتخابات، داوطلبان تایید صلاحیت شده نامزدی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ظرف روزهای ۲۴ تا ۳۰ بهمن ماه آتی فرصت برای تبلیغات انتخاباتی دارند.

وی در ادامه همچنین برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را حلقه مفقوده افزایش مشارکت شهروندان گنابادی و بجستانی در انتخابات ذکر و بیان کرد: ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی این شهرستان‌ها برای برپایی چنین برنامه‌هایی خوبی استفاده نمی‌شود، بنابراین تذکراتی به روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی فعال در گناباد و بجستان ابلاغ و از آنها خواسته شده تا مشارکت بیشتری در این زمینه داشته باشند.

فرماندار گناباد افزود: احزاب، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی نقش مهم و موثری در گرم‌کردن تنور انتخابات دارند لذا می‌بایست فعالیت بیشتری در این خصوص داشته باشند.

۱۲ مرکز آموزش عالی با ۱۲ هزار دانشجو در شهرستان گناباد فعالیت دارند. 
مرکز شهرستان‌ ۹۰ هزار نفری گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری و مرکز شهرستان ۳۱ هزار نفری بجستان در فاصله ۲۸۹ کیلومتری جنوب مشهد واقع هستند. 

۱۸ نفر از مجموع ۲۹۰ نماینده مجلس شورای اسلامی را نمایندگان استان خراسان رضوی در خانه ملت تشکیل می‌دهند. استان شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی ۱۲ حوزه انتخاباتی دارد.

حوزه انتخابیه گناباد و بجستان دارای یک نماینده در مجلس شورای اسلامی است.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و همزمان با آن پنجمین انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری روز دوم اسفند ماه آتی برگزار می شوند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->